چاپگر سه بعدي

1 سال قبل در تهران ، تهران
کد آگهی : 12641
    قیمتتوافقی
    شماره همراه09126091537
    ایمیلadmin@arka3dprint.com
    نام و نام خانوادگیپیشگام فن آوران آرکا
    نام واحد تجاریپیشگام فن آوران آرکا
    استانتهران
    شهرتهران
    آدرسخیابان شهید بهشتی ، خیابان مفتح شمالی ، کوچه دهم ، پلاک 2 ، طبقه 3 ، واحد13

چاپگر سه بعدي وسيله هايي هستند که با استفاده از آنها مي توانيد از عکس هايي که در کامپيوتر خود داريد نمونه سه بعدي واقعي بسازيد.
تکنولوژي استفاده شده در چاپگرهاي سه بعدي جديد اين امکان را به استفاده کنندگان مي دهد که از ماده هاي کامپوزيتي در طراحي هاي خود براي چاپ بصورت سه بعدي استفاده کنند.
در چاپگر سه بعدي جديد افزونه اي به نام Objet Connex به پرينتر سه بعدي اضافه شده است که دقت چاپ را در پرينترها افزايش مي دهد و باعث واقعي تر شدن چاپ تصوير مي شوند.
اين وسيله قدرتي به طراحان و مهندسان مي بخشد که طرح هاي خود را با کيفيت بالاتري چاپ کنند و در کمترين زمان ممکن به انتخاب درست و دقيق در طراحي خود برسند.
اين سيستم به کاربران اجازه مي دهد که از حداکثر ۱۴ ماده مختلف در يک پرينت استفاده کنند.

چاپگر سه بعدي ، روند ساخت اجسام جامد سه بعدي از يک فايل ديجيتالي است. در اين فناوري ايجاد يک شيء سه بعدي با استفاده از روندهاي افزودني انجام مي شود. در يک روند افزودني يک شيء با قرار دادن پي در پي لايه هايي از مواد درست مي شود. قرار دادن لايه ها تا زماني که کل شيء ايجاد شود ادامه مي يابد. هر کدام از اين لايه ها درواقع يک مقطع نازک افقي از جسم نهايي هستند.

چاپ سه بعدي چگونه انجام مي شود
چاپگر سه بعدي با انجام طراحي از شيئي که مي خواهيم درست کنيم شروع مي شود. اين طراحي در يک فايل CAD انجام مي شود. طراحي در يک فايل CAD به اين معنا است که طراحي با کمک سيستم هاي رايانه اي انجام مي شود و از سيستم هاي رايانه اي براي کمک به ايجاد، اصلاح، تجزيه و تحليل و يا بهينه سازي يک طرح استفاده مي شود. کار طراحي با استفاده از سيستم هاي رايانه اي به دو صورت انجام مي شود.

-استفاده از برنامه مدل سازي سه بعدي که براي ايجاد يک شيء کاملاً جديد ايجاد مي شود.

2-با استفاده از يک اسکنر سه بعدي براي کپي کردن شيئي که وجود دارد. اسکنر کمک مي کند يک کپي ديجيتال سه بعدي از يک شيء گرفته شود و اين کپي در داخل يک برنامه مدل سازي قرار داده مي شود.

سپس نرم افزار، مدل نهايي را به صدها يا هزاران لايه افقي تقسيم مي کند. هنگامي که اين فايل آماده شد در چاپگر سه بعدي آپلود مي شود و چاپگر شيء را لايه به لايه ايجاد مي کند. چاپگر سه بعدي هر قطعه را (يا تصوير دوبعدي را) مي خواند و لايه ها را با هم ترکيب مي کند تا شيء سه بعدي مورد نظر ايجاد شود. البته هيچ نشانه اي از لايه بندي، قابل مشاهده نخواهد بود.

همه چاپگرهاي سه بعدي از يک فناوري مشابه براي ايجاد اشيا استفاده نمي کنند. راه هاي مختلفي براي انجام اين کار وجود دارد و همه آنها از سال 2012 قابل استفاده اند. تفاوت عمده اين فناوري ها در روش ساخت لايه هايي است که به منظور ايجاد شيء نهايي مورد استفاده قرار مي گيرند. در برخي از روش ها مواد ذوب شدني يا نرم شدني براي توليد لايه ها مورد استفاده قرار مي گيرند. پخت انتخابي ليزر (SLS) و مدل سازي رسوب جوش خورده (FDM) رايج ترين فناوري هاي مورد استفاده در اين روش چاپ کردنند. روش ديگر چاپ، ذخيره کردن مواد مايع است که با فناوري هاي مختلف انجام مي شود.

در روش پخت ليزر انتخابي با استفاده از ليزر با قدرت بالا، ذرات کوچکي از جنس پلاستيک، فلز، پودر سراميک يا شيشه ترکيب مي شوند تا يک توده که شکل سه بعدي مورد نظر را داشته باشد درست شود. لايه هاي جديد از جنس موادي که ذکر شد روي هم قرار مي گرند و اين روند تکرار مي شود تا زماني که جسم کامل شود.

در روش مدل سازي بارسوب جوش خورده رشته هاي پلاستيکي و يا سيم هاي فلزي و سيم پيچ مورد استفاده قرار مي گيرد. به اين وسيله مواد ذوب مي شوند و هم در جهات افقي و هم در جهات عمودي حرکت مي کنند. اين کار با استفاده از ساز و کار کنترل عددي انجام مي شود که با يک بسته نرم افزار توليد و با کمک رايانه به طور مستقيم کنترل مي شود.

شيء توليده شده از مواد ذوب شده اي که لايه ها را تشکيل مي دهند بلافاصله بعد از خروج از دهانکي سرد مي شود.

در يک فناوري ديگر نيز از يک مايع براي توليد يک بخش جامد استفاده مي شود. در اين فناوري از اشعه ماوراي بنفش مايع و ليزر فرابنفش براي ساخت لايه هاي جسم استفاده مي شود.

ظرف چند سال گذشته چاپ سه بعدي شناخته تر شده است. در حالي که اين فناوري چندين دهه است که وجود دارد. به خصوص برخي از توليد کنندگان مانند شرکت نايک مدت ها است از اين نوع چاپگر در فرايند طراحي به منظور ايجاد نمونه هاي اوليه براي توليد استفاده مي کنند. استفاده از چاپگر سه بعدي براي اين اهداف نمونه سازي سريع ناميده مي شود.

علاوه بر نمونه سازي سريع، چاپگر سه بعدي براي توليد سريع نيز مورد استفاده قرار مي گيرد. ساخت سريع، يک روش جديد ساخت است که در آن شرکت ها با استفاده از چاپگرهاي سه بعدي در زماني کوتاه سفارشي را توليد مي کنند. با اين روش صرفه جويي زيادي در هزينه ها صورت مي گيرد.

علاوه بر توليد در بعد صنعتي با استفاده از چاپگرهاي صنعتي رويکردي نيز به سمت چابگر شخصي سه بعدي به وجود آمده.

چاپگر سه بعدي قادر است از چند رنگ و چندين نوع ماده استفاده کند و محصولي را به وجود آورد. در نهايت کار اين چاپگرها بهبود خواهد يافت و کار به نقطه اي خواهد رسيد که محصولاتي کاربردي توليد خواهند شد. اين فناوري مزيت هاي زيادي دارد از جمله پايين آمدن ميزان مصرف انرژي، کاهش ضايعات، سفارشي سازي، در دسترس بودن محصول و … . در نهايت چاپ سه بعدي نحوه توليد را تغيير خواهد داد.

237 بازدید کل ، 1 امروز

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
New Page 3

مجوزها و راههای ارتباطی شتاب آگهی :

تلفن مدیریت شتاب آگهی: 02166133562
آدرس: تهران بزرگراه سعیدی خیابان مقدم نبش شیدائی پلاک۲۳۵