آشنایی با ساز توبا

1 سال قبل در تهران ، تهران
کد آگهی : 14277
    قیمتتوافقی
    شماره همراه09123456576
    ایمیلpic_colo@yahoo.com
    نام و نام خانوادگیma
    نام واحد تجاریma
    استانتهران
    شهرتهران
    آدرسخیابان مرزدازان، روبروی خیابان 35 متری لاله، ساختمان نگین آسمان، پلاک 178، ورودی B، طبقه 4،واحد 14

سازی است از خانواده سازهای بادی برنجی و مسی که به دلیل داشتن ۳ تا ۶ پیستون قادر است تمام فواصل کروماتیک یک گام را استخراج کند.
تولید صدا در این ساز توسط بازدم در دهنی(سرساز فنجانی شکل)ایجاد میشود و نوازنده باید بتواند به خوبی از دیافراگم استفاده نماید

وسعت صدای این ساز به طور معمول ۴ اکتاو است. این ساز نسبتاً جدید است و در قرن نوزدهم به مجموعه سازهای ارکستر افزوده شده است. مهم ترین نقشی که به این ساز در آثار موسیقی سمفونیک داده شده، در سمفونی فانتاستیک اثر هکتور برلیوز بوده است. شکل دیگر این ساز به صورت (توبا تنور) یا یوفونیوم می باشد. این ساز بم ترین ساز از خانواده سازهای برنجی است و نت آن را با کلید فا خط چهارم می نویسند. یوفونیوم بیشتر در ارکسترهای بادی ایفای نقش می کند و جایگاه آن در یک ارکستر بادی همانند نقش ویلنسل در ارکستر سمفونیک است. به صورتی که سولو (تکنوازی) ساز ویلنسل در موومان دوم سمفونی شماره ۵ بتهوون در تنظیم ارکستر سازهای بادی برای ساز یوفونیوم نوشته شده است. تنها نوازنده حرفه ای این ساز در ایران که هم اکنون در حال فعالیت است افشار حشمتیان مدرس هنرستان و دانشگاه موسیقی می باشد که رهبر ارکستر بادی ایرانیان و تنظیم کننده بسیاری از قطعات معروف جهان برای ارکستر بادی تهران بوده است. توبا در ۳ اندازه مختلف ساخته می شود: توبای تنور (باریتون)، باس توبا و توبای کنترباس.
http://piccolo-ac.com

241 بازدید کل ، 1 امروز

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
New Page 3

مجوزها و راههای ارتباطی شتاب آگهی :

تلفن مدیریت شتاب آگهی: 02166133562
آدرس: تهران بزرگراه سعیدی خیابان مقدم نبش شیدائی پلاک۲۳۵