ثبت انحلال موسسه

1 سال قبل در تهران ، تهران
کد آگهی : 19602
    قیمتتوافقی
    شماره همراه09129658965
    ایمیلagahighadiri@gmail.com
    نام و نام خانوادگیagahighadiri
    نام واحد تجاریفکر برتر
    استانتهران
    شهرتهران
    آدرسخیابان ولیعصر، تقاطع نیایش، بلوار اسفندیار، پلاک 90

موسسات غیر تجاری موسساتی هستند که جهت مقاصد غیر تجاری مثل امور علمی ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شوند و تشکیل دهندگان آن ها ممکن است قصد انتفاع داشته و یا نداشته باشند.
موسسات از تاریخ ثبت ، شخصیت حقوقی پیدا می کنند و می توانند عناوینی از قبیل انجمن ، بنگاه ، کانون و امثال آن را اتخاذ نمایند.
حداقل شرکا در موسسات فوق نباید از دو نفر کم تر باشد و قید سرمایه به هر میزان مجاز است . موسسات غیر تجاری همانند موسسات تجاری باید در تهران در اداره ثبت شرکت ها و در شهرستان ها در اداره ثبت شرکت های اداره ثبت به مرکز اصلی موسسه به ثبت برسند و جهت ثبت آن کلیه اقدامات تاسیس شرکت ها به همراه رعایت مواد آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیر تجاری که در سال 1337 به تصویب رسیده است ، ضروری می باشد.
با توجه به آنچه گذشت، در این مقاله برآنیم تا به فرآیند ثبت انحلال موسسه بپردازیم . خاطر نشان می شویم در صورت نیاز به هر گونه مشاوره در این رابطه می توانید سوالات خود را با همکاران ما در موسسه ی حقوقی فکر برتر در میان بگذارید.

انحلال موسسات
انحلال موسسات غیر تجاری می تواند اختیاری و با تصمیم مجمع عمومی فوق العاده باشد و یا به موجب حکم دادگاه باشد.
الف – اختیاری
در این مورد ، کلیه امور انحلال بر اساس قواعد و مقرراتی که در اساسنامه شرکت ها و یا موسسات غیر تجاری پیش بینی شده است به وسیله مدیر یا مدیران اجرایی می گردد . معمولاَ یک فرد به عنوان متصدی امر تصفیه در نظر گرفته شده است و اختیارات و وظایفی در رابطه با انحلال رسمی موسسات دارد . چنانچه شخصی با این مسئولیت از قبل معین نشده باشد ، مجمع عمومی فوق العاده می تواند فردی را بدین منظور برگزیند و اختیارات و مسئولیت هایی را به وی محول نماید.
ب – به موجب حکم دادگاه
در این حالت شخص متصدی مطابق با آنچه در اساسنامه مشخص شده است ، مسئول پیگیری امور است ولی چنانچه از قبل تعیین نشده باشد دادگاه شخصی را برای انجام این امور تعیین می نماید و مطابق قانون تجارت امر تصفیه صورت خواهد گرفت.

مدارک لازم جهت ثبت انحلال موسسه
1-فتوکپی شناسنامه کلیه شرکاء
2- آخرین روزنامه رسمی
3- در صورتی که مدیر تصفیه خارج از شرکاء باشد فتوکپی شناسنامه ضروری است .

فرآیند ثبت انحلال موسسه
با تشکیل مجمع عمومی فوق العاده صورت جلسه مجمع در دو نسخه که به امضاء شرکا رسیده تنظیم و به انضمام مدارک گفته شده ، ( فتوکپی شناسنامه کلیه شرکا و آخرین روزنامه رسمی و همچنین فتوکپی شناسنامه مدیر تصفیه چنانچه مدیر تصفیه خارج از شرکاء باشد ) جهت انحلال موسسه تحویل اداره ثبت شرکت ها می گردد و در دفاتر آن اداره ثبت و ذیل آن توسط نماینده یا وکیل رسمی موسسه امضاء می گردد و بدین ترتیب موسسه به طور رسمی منحل می گردد.

آدرس: خیابان ولیعصر، تقاطع نیایش، بلوار اسفندیار، پلاک 90
سایت: companyregister.ir
تلفن: 42143-021
ایمیل: info@companyregister.ir

146 بازدید کل ، 1 امروز

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
New Page 3

مجوزها و راههای ارتباطی شتاب آگهی :

تلفن مدیریت شتاب آگهی: 02166133562
آدرس: تهران بزرگراه سعیدی خیابان مقدم نبش شیدائی پلاک۲۳۵