اداره شرکت مختلط غیرسهامی

1 سال قبل در تهران ، تهران
کد آگهی : 20697
    قیمتتوافقی
    شماره همراه09125896939
    ایمیلAlinezhad@nikregister.com
    نام و نام خانوادگیsabtnik
    نام واحد تجاریsabtnik
    استانتهران
    شهرتهران
    آدرسملاصدرا – بعد از پل کردستان – شماره 63 – ساختمان اختصاصی نیک

شرکت مختلط غیرسهامی شرکتی است که برای امور تجاری در تحت اسم مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود. شریک ضامن مسئول کلیه قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود. شریک با مسئولیت محدود کسی است که مسئولیت او فقط تا میزان سرمایه ای است که در شرکت گذارده و یا بایستی بگذارد. در اسم شرکت باید عبارت ( شرکت مختلط ) و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن قید شود.

وارد کردن شرکت مختلط غیرسهامی به حقوق ایران ظاهراَ به این دلیل بوده است که اشخاصی که نمی خواهند تجارت کنند، ولی قصد سرمایه گذاری تجاری دارند بتوانند بی آنکه اشخاص ثالث از این اقدام آن ها آگاه شوند، به کار تجاری بپردازند. همچنین این نوع شرکت به کسانی که خود تاجرند، ولی نمی خواهند دیگران در کارشان دخالت کنند و فقط به دنبال سرمایه اند، این امکان را می دهد که به مقصود خویش برسند. به این علت ، چنین اشخاصی یک شرکت مختلط تشکیل می دهند و خود شریک ضامن آن می شوند و از دیگران به عنوان شرکای با مسئولیت محدود کمک می گیرند. در نهایت اگر این اشخاص قصد داشته باشند فقط همراه با کسانی که می شناسند و به آن ها اعتماد دارند شرکتی به وجود آورند، یک شرکت مختلط غیرسهامی تاسیس می کنند، چه در این نوع شرکت ، حتی شرکای با مسئولیت محدود حق ندارند بدون رضایت یکدیگر، سهامشان را به اشخاص دیگر منتقل کنند ؛ درست برخلاف آنچه در مورد شرکت مختلط سهامی صدق می کند که یک شرکت سرمایه است.

اداره شرکت مختلط غیرسهامی
وفق ماده 142 قانون تجارت روابط بین شرکاء تابع شرکت نامه است اما در هر صورت اداره ی شرکت مختلط غیرسهامی به عهده ی شریک یا شرکای ضامن و حدود اختیارات آن ها همان است که در مورد شرکای شرکت تضامنی مقرر است و شریک بامسئولیت محدود نه تنها به عنوان شریک حق اداره کردن شرکت را دارد بلکه اداره ی امور شرکت از وظایف او است.
پس هر شریک با مسئولیت محدود فقط حق نظارت در امور شرکت را داشته و می تواند از روی دفاتر و اسناد شرکت برای اطلاع شخص خود راجع به وضعیت مالی شرکت صورت خلاصه ترتیب دهد اما حق دخالت و اداره امور شرکت را ندارد اما شرکاء ضامن در شرکت مختلط غیرسهامی همان اختیاراتی را دارند که شرکاء ضامن در شرکت های تضامنی دارند.
در شرکت های مختلط غیرسهامی که می توانند به وسیله یک مدیر اداره شوند که مدیر در حکم وکیل شرکت عمل می کند و دارای اختیارات زیادی در اداره شرکت می باشد. در شرکت مختلط غیرسهامی هیات مدیره وجود ندارد و مدیر به میزان اختیاراتی که دارد دارای مسئولیت می باشد.
نکته قابل ذکر این است اگر شریک بامسئولیت محدود اگر برای شرکت معامله نماید دو حالت متصور است : حالت اول وقتی است که از جانب شرکت تحت مدیریت شریک ضامن به سمت وکالت مبادرت به انجام معامله نمده است که در چنین وضعیتی عموماَ مسئولیتی متوجه وی نمی باشد مگر این که از اختیارات نمایندگی و وکالت سوء استفاده و یا در سمت مذکور قصور یا سهل انگاری نماید. حالت دوم وقتی است که معامله را راساَ و بدون وجود سمت وکالت از جانب شرکت انجام داده است که در این صورت در مقابل طرف معامله حکم شریک ضامن را خواهد داشت و چنانچه طرف معامله به دلایل مختلف از شرکت طلبکار گردد می تواند به شریک بامسئولیت محدود بیش از سهم الشرکه او رجوع کند و وی ملزم به جبران خسارت و پرداخت موضوع تعهد ولو این که از سهم الشرکه او بیشتر می باشد.

نحوه نقل و انتقال سهم
در شرکت مختلط غیرسهامی هیچ شریک بامسئولیت محدود نمی تواند بدون رضایت سایر شرکاء شخص ثالثی را با انتقال تمام یا قسمتی از سهم الشرکه ی خود به او داخل در شرکت کند و در صورت تخاف از این شرط ماده 149 قانون تجارت تصریح نموده است که اگر یک یا چند نفر از شرکای بامسئولیت محدود حق خود را در شرکت بدون اجازه ی سایرین کلاَ یا بعضاَ به شخص ثالثی واگذار نمایند شخص مزبور نه تنها حق دخالت در اداره ی شرکت و بلکه حق تفتیش در امور شرکت را خواهد داشت.

پایان حیات شرکت مختلط غیرسهامی
پایان دوره حیات شرکت مختلط غیرسهامی می تواند ناشی از اسبابی باشد که این اسباب در شرکت های تضامنی ذکر گردیده است بدین شرح پایان یافتن این نوع از شرکت ها می تواند به موجب ابطال شرکت توسط هر ذینفع یا فسخ شرکت به شرط اعلام تقاضای فسخ به طور کتبی به شرکاء و یا انحلال شرکت چه به صورت ارادی و چه غیرارادی ( قهری ) باشد در هر صورت مقررات راجع به پایان یافتن شرکت های تضامنی در شرکت های غیرسهامی جاری است.
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.
https://nikregister.com

226 بازدید کل ، 1 امروز

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
New Page 3

مجوزها و راههای ارتباطی شتاب آگهی :

تلفن مدیریت شتاب آگهی: 02166133562
آدرس: تهران بزرگراه سعیدی خیابان مقدم نبش شیدائی پلاک۲۳۵