مشخصات سایز گلند کابل برق کاتالوگ جنس اجزا

11 ماه قبل در تهران
کد آگهی : 214490

کانکتوری فلزی یا پلاستیکی و ایمن برای اتصال دادن انواع کابل های برق به جعبه تقسیم و باکس های برق است. گلند کابل های برق با توجه به نوع کابل ها انواع متفاوتی دارند. هدف از نصب اصلی گلند های کابل، کاهش فشار، جلوگیری از کشش یا کشیدن کابل از آسیب رساندن به اتصالات داخلی است. علاوه بر این، از عوامل محیطی مانند گرد و غبار، رطوبت و لرزش محافظت می کنند. آنها باعث مهر و موم شدن محکم اطراف نقطه ورودی انواع کابل های برق مفتول و آرموردار می شوند. یکپارچگی محفظه را حفظ می کنند و از ورود مواد ناخواسته جلوگیری می کنند. گلند کابل معمولا در صنایع مختلف از جمله برق، مخابرات و اتوماسیون برای حفاظت جعبه ها یا تجهیزات الکتریکی استفاده می شود.
جنس گلند کابل برق :
استیل
برنجی
پلاستیکی
گلند ها در اندازه های مختلف با مواد (مانند پلاستیک، فلز یا لاستیک) و طرح هایی برای سازگاری با انواع مختلف کابل و کاربردهای خاص موجود هستند. آنها اغلب از یک بدنه بیرونی رزوه دار، یک حلقه یا واشر آب بندی و یک مهره قفل یا مکانیزم فشرده سازی برای محکم کردن کابل در جای خود تشکیل شده اند.
مشخصات اصلی گلند ضد انفجار :
هاواک HAWKE
بیمد BIMED
سی ام پی CMP
مکس MAX
برای بالاتر بردن سیستم ایمنی کابلکشی های فشار قوی ، از گلند های مخصوصی استفاده می شود. گلند های ضد انفجار علاوه بر جلوگیری از انتشار مواد خطرناک، وظیفه تامین حفاظت برقی و مکانیکی کابل‌ها را نیز دارد. این نوع گلندها به طور کلی از جنسهای مقاوم در برابر ضربه و حرارت بالا ساخته می‌شوند. ایرانی آنها ماشین سازی شمال ، توان عمران و آریا تجهیز موجود است. بنابراین گلندهای ضد انفجار تضمین می‌کنند که کابل‌های برق در محیط‌های با خطر انفجار،به شکل ایمن و با کارایی بالا عمل کنند و احتمال وقوع حوادث و صدمات جبران ناپذیر ناشی از انفجار را کاهش می‌دهند.
انواع گلند کابل :
مفتول
مسی
شیلد دار
آرموردار
برای کابل های زره دار استفاده می شود که در محیط های صنعتی می بایست استاندارد های خاصی رعایت شود. جنس تمام گلند های فلزی سر تخت برنجی و سرگرد استیل است. آرمور کابل از جنس فولاد یا آلومینیومی در لایه بیرونی شیلد قرار میگیرد. در قسمت حلقه آرمور گلند کابلها تابیده می شود. گلند آرموردار برنجی باعث عبور بهتر جریان برق داخل کابل می شود. بنابراین فشار مکانیکی روی بدنه اصلی دستگاه ها برداشته می شود. این شاخص در نوع سفید و گلند استیل به بهترین حالت و با طول عمر بیشتر صورت می گیرد.
نمره و سایزبندی گلند های کابل برق :
نمره بندی آنها در دو اشل PG و M بصورت مهندسی شده در نظر گرفته می شود. گلند کابل پلاستیکی از سایز PG7 تا PG100 و نمره M16 تا M90 ساخته و مناسب قطر خارجی کابل بسته می شود. این نوع سایزبندی استاندارد اصلی است مگر دو سایز متفاوت باشند. یعنی دهانه ورودی کابلگیر با خروجی که به دستگاه وصل میشود تفاوت داشته باشد. در این شرایط گلند سفارشی است و شرکت تیک صنعت مناسب طرح خریدار آنها را تولید می کند.

نتیجه گیری :
به طور کلی، گلدهای کابل نقش مهمی در ارائه مدیریت ایمن و قابل اعتماد کابل ایفا می کنند و به حفظ عملکرد و طول عمر سیستم های الکتریکی کمک می کنند.

135 بازدید کل ، 1 امروز

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
New Page 3

مجوزها و راههای ارتباطی شتاب آگهی :

تلفن مدیریت شتاب آگهی: 02166133562
آدرس: تهران بزرگراه سعیدی خیابان مقدم نبش شیدائی پلاک۲۳۵