از جمله معضلاتی که برای شرکتهایی همچون مایکروسافت در ایران وجود دارد، مشکل نبود یک نمایندگی رسمی برای فروش محصولات آنها به شکل قانونی و رسمی است. این امر موجب آن شده که نه تنها بازار محصولات این شرکتها در ایران از دست برود، بلکه سالانه مبالغ بسیار زیادی را به جهت استفاده غیرقانونی از محصولاتشان متضرر شوند.
این موضوع فضا را برای سودجویی برخی شرکتها و افراد فراهم کرده تا با عرضه محصولات به ظاهر اصلی (و بعضا در جعبه و بسته بندی مشابه و حتی همراه با هولوگرام شرکت تولید کننده) در بازار و سایتهای اینترنتی اقدام به کلاه برداری و یا سوء استفاده از عدم اطلاع افرادی کنند که قصد بهرهمندی از مزایای نسخه های اصلی را دارند،
دلیل این مسئله عدم آشنایی خریداران سازمانی و شخصی با نحوه استعلام لایسنس (نسخه اصلی) خریداری شده از شرکت تولید کننده (و نه فروشنده) به طور مستقیم است.
این موضوع در فروش محصولات اصلی مایکروسافت در بازار های غیر رسمی، فروشگاه ها و وبسایت های اینترنتی به دفعات مشاهده شده به نحوی که نسخه های کرک شده در قالب جعبه های اصلی با حاشیه سود بسیار بالایی برای فروشگاه ها در بازار عرضه میشوند.
در برخی موارد نیز لایسنسهای موقت یکساله و یکبار نصب (فعالسازی) به عنوان نسخه اصلی مادام العمر به مشتری ارایه میشوند. جالب تر آنکه بعضا اسم و نام هیچ شرکتی در پشت این جعبه های چاپ شده در ایران وجود ندارد و این موضوع امکان هر گونه پیگیری و دریافت پشتیبانی را از خریدار سلب می کند.
برخی از این نسخه ها با شبیه سازی قسمت فعالسازی ویندوز و ارایه دیسک های دستکاری شده و کرک شده امکان تشخیص را از کاربر میگیرد، در حالی که لایسنس های این بسته ها بروی دیگر دیسک های کرک شده قابل فعالسازی نیستند.
ایسنسهای مایکروسافت به 3 صورت در بازار عرضه میشوند :
لایسنسهای OEM :
از زمان صدور لایسنس 365 روز اعتبار دارند در صورت تعویض مادربرد و یا نصب مجدد لایسنس غیر فعال میشود و شامل پشتیبانی و گارانتی مایکروسافت نمی شوند.
لایسنسهای MSDN :
که از زمان صدور لایسنس به صورت لایف تایم اعتبار دارد ولی در صورت تعویض مادربرد یا نصب مجدد به هر دلیلی، لایسنس غیر فعال می شود و تنها یکبار قابل فعال سازی است.
لایسنس های Retail :
لایسنس های Retail به صورت نامحدود اعتبار دارند و هیچ گونه محدودیتی برای زمان، تعداد دفعات فعالسازی بر روی یک سخت افزار و آپدیت ندارند.
علاقه مندان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت شرکت رایان نت مراجعه فرمایند.
اطلاعات تماس :
وبسایت : www.itresearches.ir
دفتر : تهران – اقدسیه – نرسیده به مینی سیتی – جنب بانک پاسارگاد – پلاک 113 – طبقه 4
اصفهان – چهارباغ بالا – مجتمع پارسیان – طبقه 3 – واحد 511
لندن، خیابان ونلاک، شماره 20-22 کد پستی N1 7GU
20-22 Wenlock Road, London, N1 7GU
ارمنستان – ایروان – مرکز تجاری سیتادل – واحد 205
105/1 Teryan St, Yerevan 0009, Armenia
وبسایت انگلیسی : www.talee.co.uk
شماره های تماس :
دفتر لندن : 00442035198382
دفتر ایروان : 0037460640221
مرکز پاسخگویی: 021284282
بخش محصولات مایکروسافت : 02128429090
بخش پشتیبانی : 02128429091
دفتر اصفهان : 03195014947
بخش خدمات هوش مصنوعی: 02188627521
فکس :
02189781659
02128429386
ایمیل-مدیریت : Iran@itresearches.co.uk
ایمیل-پشتیبانی : support@itresearches.ir
ایمیل-ارتباطات : info@itresearches.ir
http://www.itresearches.ir/
370 بازدید کل ، 1 امروز