ترک اعتیاد کوکائین

1 سال قبل در البرز ، کرج
کد آگهی : 35323
    قیمتتوافقی
    شماره همراه02634408046
    تلفن ثابت02634408046-02165296701-65296704
    ایمیلadmin@khanesepid.com
    نام و نام خانوادگیمرکز بستری ترک اعتیاد خانه سپید
    نام واحد تجاریمرکز بستری ترک اعتیاد خانه سپید
    استانالبرز
    شهرکرج
    آدرسکرج -محمدشهر-بعد از میدان شهدای جعفرآباد-خیابان شمس-خانه سپید

ترک اعتیاد کوکائین
کوکائین چیست ؟
کوکائین از گیاه کوکا به دست می آید . این گیاه در کشورهای آمریکای لاتین کشت می شود . کوکائین یک ماده محرک قوی و البته اعتیاد آور است که مستقیما مغز را مورد هدف قرار می دهد .
کوکائین یک ماده جدید نیست و یکی از قدیمی ترین مواد مخدر به شمار می آید و از هزاران سال پیش تا کنون توسط انسان خورده و مصرف شده است . خصوصا اهالی بومی پرو برگ های کوکا را برای لذت و خوش بودن می جویدند . آنها معمولا برای توانایی در انجام کارهای سخت و جدی ، راه رفتن و تحمل گرسنگی و تشنگی از جویدن کوکا بهره می گرفتند . این عادت در میان ساکنان کوههای آند نیز رایج بوده است . کوکائین در 20 سال آخر قرن نوزدهم به عنوان یک داروی مقوی و ترمیمی وارد جامعه غرب شد . کوکائین در سالهای 1860-1859 از برگ کوکا مجزا و استحصال شد .
اشکال شیمیایی کوکائین و راههای مصرف آن :
کوکائین پودر سفید نرم و شفاف کریستالی با طعمی تلخ است که اغلب با پودر تالک ، یا ملین ها یا شکر مخلوط می شود و معمولا به صورت استنشاقی ، تزریقی یا دود کردن و گاهی هم به طریق پاشیدن روی دستگاه تناسلی مصرف می کنند . کوکائین به شکل نمک هیدروکلراید قابل حل در آب به طریق خوراکی ، استنشاقی و تزریق مورد سوء مصرف قرار می گیرد . نمک هیدروکلراید کوکائین از سولفات کوکائین و دیگر اکمالوئیدهای مشتق از برگ گیاه کوکا به دست می آید . قیمت این ماده بسیار گران است و مصرف آن تقریبا در بین افرد طبقات بالای جامه شیوع بیشتری دارد .
آثار مصرف و اعتیاد کوکائین :
آثار مصرف کوکائین بلافاصله ظاهر شده و 30 تا 60 دقیقه بعد رفع می شود . به همین علت افراد وابسته به کوکائین ممکن است هر نیم ساعت تا یک ساعت یک بار برای مصرف مجدد از جمع یا محل کار خود خارج شوند . این آثار عبارتند از :
1 . تحریک سیستم اتونوم ( استاع مردمک چشم ، تعرق )
2 . تهوع و استفراغ
3 . علایم روانی ( سرخوشی یا بی تفاوتی ، اضطراب و عصبانیت ، هذیانهای پارانوئید ، توهم شنوایی )
4 . توهم لامسه به صورت احساس خزیدن حشرات زیر پوست ، کاهش تمرکز و توهم بینایی
5 . رفتارهای اجباری و تکراری
6 . اختلال عملکرد شغلی و اجتماعی
عوارض مصرف طولانی کوکائین :
1 . احتقان ، تورم ، خونریزی ، زخم مخاط بینی
2 . سوراخ شدن تیغه میانی بینی
3 . تیک
4 . سردرد شبه میگرنی
5 . کاهش وزن
6 . عوارض قلبی
7 . حوادث عروقی مغز
8 . تشنج
اثرات کوتاه مدت اعتیاد کوکائین:
اثرات کوتاه مدت آن مشابه آمفتامین است ولی با مدت زمان کوتاه تر ، احساس افزایش انرژی ، چابکی و سرخوشی را زیاد می کند . از جمله اثرات آن پس از مصرف عبارت است از افزایش ضربان قلب ، نبض ، تنفس ، درجه حرارت بدن ، فشار خون ، گشادی مردمک چشم ، پریدگی رنگ ، کاهش اشتها ، تعریق شدید ، تحریک و هیجان ، بی قراری ، لرزش به خصوص دردست ها ، توهمات شدید حسی ، عدم هماهنگی حرکات ، اغتشاش دماغی ، گیجی ، درد پا ، فشار قفسه سینه ، تهوع ، تیرگی بینایی ، تب ، اسپاسم عضله ، تشنج و مرگ ، در حالت قطع ماده نیز افسردگی شدید حادث می شود . ناخالصی کوکائین اغلب موجب حساسیت و آلرژی شدید می شود که معمولا با آبریزش بینی و بی خوابی شدید همراه است . در مسمومیت حاد با کوکائین فرد مصرف کننده دچار بی قراری و تشویش ، هیجان ، شوریدگی فکری و اختلال تنفسی می شود و ضربان قلب و فشار خون و تنفس فرد افزایش می یابد .
اثرات دراز مدت اعتیاد کوکائین :
از جمله اثرات درازمدت آن از دست دادن وزن بدن ، یبوست ، بی خوابی ، ضعف جنسی ، دپرسیون تنفسی ، اشکال در ادرار کردن ، تهوع ، کم خونی ، رنگ پریدگی ، تعرق شدید ، دردهای شکمی و اسهال ، اختلال در هضم و دستگاه گوارش ، سردرد ، لرزش دست ها ، لرزش و تشنج ، پریدن عضلات و سفتی آنها ، هپاتیت ، آبریزش دائمی بینی ، ایجاد زخم ، آماس و جوشهای پوستی به خصوص اطراف مخاط گوش و بینی ، زخم مخاط بینی ( در مصرف به صورت انفیه ) ، اضطراب ، بی قراری تشنج پذیری شدید ، سوء ظن ، گیجی ، اختلالات درک زمان و مکان ، رفتارهای تهاجمی ، تحریک پذیری شدید ، افسردگی ، پرخاشگری ، تمایل به خودکشی ، توهمات و اختلال در حواس ( به خصوص بینایی ، شنوایی ، لامسه ) ، افکار هذیانی و گاهی اشتهای کاذب و سرانجام ناراحتی جدی دماغی و روانی به نام سایکوز می باشد .
تحمل و ایجاد وابستگی کوکائین مشابه آمفتامین است . کوکائین با اثرروی مغز (cns ) و شبکه سمپاتیک منجر به فشار خون بالا ، انقباض عروق ، تشنج و بی اشتهایی می شود . کوکائین می تواند با ایجاد انقباض عروق قوی منجر به سکته مغزی شود .
راهکار درمان اعتیاد کوکائین :
کوکائین به دلیل اینکه مشابه آمفتامین می باشد علاوه بر عوارض جسمی به روان و رفتار فرد مصرف کننده آسیب می رساند پس باید تحت نظر یک مرکز ترک اعتیاد مجرب و متخصص با کادر درمان با تجربه نظیر ( روانپزشک ، روان شناس ، ……..) قرار بگیرد و تا بتواند عوارض روانی فرد مصرف کننده کنترل شود .
ترک اعتیاد کوکائین در مرکز بستری ترک اعتیاد خانه سپید کاملا تخصصی انجام می شود.

183 بازدید کل ، 1 امروز

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
New Page 3

مجوزها و راههای ارتباطی شتاب آگهی :

تلفن مدیریت شتاب آگهی: 02166133562
آدرس: تهران بزرگراه سعیدی خیابان مقدم نبش شیدائی پلاک۲۳۵