کربنات پتاسیم ( potassium carbonate )

1 سال قبل در اصفهان ، اصفهان
کد آگهی : 37044
    قیمتتوافقی
    شماره همراه09139049270
    ایمیلBaharhassanpour6870@gmail.com
    نام و نام خانوادگیbahar hassanpour
    نام واحد تجاریحسنپور
    استاناصفهان
    شهراصفهان
    آدرساصفهان

کربنات پتاسیم ( potassium carbonate ) چیست ؟ شکل عمومی این محصول به صورت پودر و یا کریستال های سفید است . این ماده در گرید های خوراکی ، صنعتی و کشاورزی ( کود ) موجود است.
کربنات پتاسیم چیست ؟
فرمول شیمیایی : K2CO3
شکل ظاهری: این ماده به صورت پودر یا گرانول بدون بو و سفید رنگ است.
سایر نام ها: پتاسیم کربنات Potash، PotCarb و Pearlash
این ماده با جرم مولکولی 138.205gr/mol یکی از منابع تامین پتاسیم می باشد.عنصر پتاسیم با نماد شمیایی K در جدول تناوبی جزء فلزات قلیایی محسوب می شود.عدد اتمی آن 19 است .فلز پتاسیم نرم و به رنگ نقره ای -سفید می باشد. و هفتمین عنصر از نظر فراوانی در پوسته زمین است.این عنصر حدود 2.4% از وزن پوسته زمین را تشکیل می دهد. که به آسانی در هوا اکسید می شود و به سرعت با آب واکنش می دهد واکنش آن با آب به شدت گرمازا است.
پتاسم خالص را نمی توان از کانی ها به دست اورد اما میتوان آن را از ترکیباتی مثل پتاسیم کربنات به دست آورد. منابع مهم پتاسیم و پتاس منابعی در کالیفرنیا، آلمان، نیومکزیکو، یوتا و..می‌باشد. در عمق 3000 فوتی زیر بستر Saskatchewan ، مقادیر عظیمی از پتاس وجود دارد که می تواند به عنوان یک منبع مهم برای این عنصر در آینده در نظر گرفته شود.
این ماده طعم نمکی دارد ، که در آب محلول است و در حلال های آلی مثل اتانول واتر و استون حل نمی شود. فشار بخار آن بسیار پایین است و نقطه ذوب آن را نمی توان تعیین کرد .پتاسیم کربنات در دمای بالا تجزیه می شود،و می تواند رطوبت هوا را جذب کند به همین دلیل این ماده ظاهری خیس و آبکی دارد. فرایند حل شدن این ماده در آب فرایندی گرما زا است. زمانیکه در آب حل می شود به اجزاء سازنده اش یعنی کاتیون پتاسیم (+K) و انیون کربنات (–CO32) تبدیل و محلول خاصیت قلیایی از خود نشان می دهد.
یون های K و کربنات به طور طبیعی در طبیعت وجود دارد، بنابراین این ماده با محیط زیست سازگاری دارد. وجود یون کربنات موجب افزایش pH آب می شود. بنابراین آب حاوی آن باید قبل از تخلیه به محیط زیست، تعدیل pH شود.
کربنات پتاسیم خوراکی :
این محصول در انواعی از مواد غذایی مثل تولید محصولات نانوایی استفاده می شود. همچنین پتاسیم مورد نیاز در خوراک دام ها را می توان ازآن تامین کرد.
گرید خوراکی این ماده در تولید کشمش نیز استفاده می شود. برای تهیه کشمش از ترکیبی متشکل از درصد های معینی از این ماده و روغن کشمش استفاده می کنند که روش انجام این کار به قرار زیر است :
مقدار یک لیتر روغن با 2.5 کیلوگرم پتاسیم کربنات در 100 لیتر آب مخلوط می شود ، سپس انگور به مدت 30 دقیقه درون محلول قرار داده شده و سپس آن را روی رشته های سیم مفتولی آویزان می کنند تا خشک شود. با این روش کشمش سبز تولید می شود

136 بازدید کل ، 1 امروز

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
New Page 3

مجوزها و راههای ارتباطی شتاب آگهی :

تلفن مدیریت شتاب آگهی: 02166133562
آدرس: تهران بزرگراه سعیدی خیابان مقدم نبش شیدائی پلاک۲۳۵