واحد بازپالایش روغن کار کرده/Used Oil Re-refining Plant

2 سال قبل در خراسان رضوي ، مشهد
کد آگهی : 40094
    قیمتتوافقی
    شماره همراه09155180363
    ایمیلniroonamadrazavi@gmail.com
    نام و نام خانوادگیمهندس قدریان
    نام واحد تجاریمهندس قدریان
    استانخراسان رضوي
    شهرمشهد
    آدرسمشهد - کیلومتر 35 جاده سنتو - شهرک صنعتی فن آوری برتر - انتهای صنعت 11 - نبش کوشش 5

طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی خط روغن سوخته به روش فرآیندهای جداسازی تقطیری فیلم نازک در خلاء به صورت قرارداد EPCF
این خط بازپالایش با تکنولوژی فرآیندهای جداسازی تقطیری فیلم نازک در خلا ( Thin film evaporation ) به صورت پیوسته روغن سوخته را بدون هیچ گونه افزودنی شیمیایی ( اسید و خاک ) بازیافت می کند که این روش یک شیـوه بسیار مقرون به صرفه از نظر اقتصادی است، روغن پایه که توسط این فرآیند تولید می شود مطابق با استانداردهای موسسه نفت آمریکا ( API ) یا ACEA اروپا بوده که تغذیه مناسبی برای تدوین و فرموله کردن طیف گسترده ای از روغن های خودرو، توربین، هیدرولیک، دنده، گریس و … می باشد. در این تکنولوژی با کنترل دما و فشار می توان برش های مختلفی از جمله SN150 ،SN350 ،SN500 و برش های مورد نیاز دیگر را تولید کرد.
اهمیت بازیافت مجدد روغن :
بازیافت مجدد روغن کارکرده علاوه بر فواید اقتصادی بالا و زیست محیطی موجب حفظ منابع طبیعی با ارزش نفت خام می شود. این امر موجب جذب سیاستمداران و سرمایه گذارن به این صنعت شده است. با توجه به اینکه مهمترین جز تولید روانکارها از لحاظ حجمی، روغن پایه است و از نظر وزنی به طور متوسط بیش از 95% فرمولاسیون یک روانکار را تشکیل می دهد بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، برزیل، آفریقای جنوبی و … روغن پایه مورد نیاز خود را از طریق بازپالایش روغن های سوخته تامین می کنند، این امر موجب
. حفظ منابع طبیعی نفت خام ( تولید 1 لیتر روغن نیاز به 42 لیتر نفت دارد )
. وابستگی کمتر به منابع خارجی از روغن پایه
. حفظ منابع آب زیرزمینی و اکوسیستم اقیانوس ها، رودخانه ها، دریاچه ها و طبیعت
. کاهش خطرات زیست محیطی ناشی از روغن سوخته
. صرفه جویی در انرژی ( مصرف انرژی بازپالایش 50 تا 85٪ کمتر از تولید روغن ویرجین از پالایش نفت است )
. جلوگیری از تولید گازهای گلخانه ای
می شود.
محصولات :
روغن پایه :
روغن پایه تولید شده مطابق با استاندارد API گروه I است که خوراک بسیار مناسبی برای تدوین و فرموله کردن طیف گسترده ای از روغن های موتور، توربین، هیدرولیک، دنده، گریس و … است.

سوخت تقطیری صنعتی:
این محصول می تواند به عنوان سوخت جایگزین یا سوخت سبک در بویلرها یا هیترهای شعله ای صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

اسلاج قیری:
این نوع اسلاج حاوی میزان زیادی پلیمر و فلز است که می تواند در تولید آسفـالت خیابـان، پوشـش محافظتی قیـری و یا به عنوان سوخت در کارخانه های سیمان مورد استفاده قرار گیرد.

ویژگی ها :
. مدت زمان کم روغن در تماس با سطح داغ ( چند ثانیه )
. انتقال حرارت بالا در غشاء
. تبخیر در دمای کم
. ضرایب انتقال حرارتی بالا
. افت فشار کم در زمان تبخیر
. نگه داشتن خواص و کیفیت روغن
. قابلیت خود تمیزکنندگی
. مناسب برای مایعات ویسکوزیته بالا و چسبناک
. فواید اقتصادی بالا
. سازگار با استاندردهای زیست محیطی
. راندمان بالای تولید ( بدون خوردگی، زنگ زدگی و تشکیل کک )
. قرار گرفتن محصول در گروه ( API I & API II)
. بدون استفاده از خاک و اسید
. مصرف کم انرژی
. کاهش پروسه تولید و نیروی کار
. میزان جداسازی بالا و حذف آلاینده ها و تولید روغن های پایه با کیفیت
بازدهی بالای تولید بیش از %90
کنترل و حذف مواد سمی و بدبو

انواع روش های بازیابی روغن سوخته
1- روش اسید واش
مزایا: یک روش بسیار ساده است، نیاز به نیروی متخصص، شرایط سخت عملیاتی، تجهیزات مدرن و پیچیده ندارد.
معايب اصلي: آلاینده های سنگین به محیط زیست وارد مي كند، هزينه بازيافت بالا ، زمان طولاني توليد و كيفيت پايين محصول است.
2- روش خاک رس فعال شده با اسید
مزایا: نیاز به اسید ندارد، فرآیند ساده است، برای پلان هایی با ظرفیت کم مناسب است.
معایب: مصرف خاک رس بالا و عملکرد آن کم است، دفع مقدار زیادی خاک رس مشکلات زیست محیطی به دنبال دارد، فرآیند وابسته به نوع خاصی از خاک رس است که ممکن است در همه جا به آسانی در دسترس نباشد.
3- روش استخراج با حلال پروپانول
روش استخراج با حلال در حال حاضر در بعضي از كشورها استفاده مي شود، در بيشتر كشورها از پروپان به عنوان حلال استفاده مي شود ولي تمام آلاينده ها را نمي تواند حذف كند. اين فرآيند در فشار اتمسفر و در راكتور استخراج صورت مي گيرد، به اين صورت كه با اضافه كردن درصد مشخصي از حلال به راكتور وارد شده و آلودگي ها در پروپان حل مي شوند و به دليل سبكي پروپان بالا و روغن نامحلول پايين مي رود و به صورت جداگانه استخراج مي شود. در اين روش حلال و آلودگي ها به برج تقطير وارد مي شوند و پروپان تبخير و سپس سرد مي شود و مواد آسفالتي بدست مي آيد.
مزایا: حلال قابل بازیابی است، آلودگی ایجاد نمی کند، روغن پایه با کیفیت نسبتا خوب تولید می شود.
معایب: کار کردن در فشار بالا ( 10 اتمسفر ) و دمای محیط ( 27 درجه سانتیگراد ) نیاز به آب بندی سیستم های با فشار بالا دارد ( ساخت سیستم های گران قیمت و پیچیده )، فقط برای پلان هایی با ظرفیت بالا اقتصادی است، شرایط عملیاتی با حلال نیاز به نگهداری سیستم ها و پرسنل بسیار ماهر دارد، به دلیل استفاده از تجهیزات ضد انفجار ex ( پروپان خطر آتش گیری و انفجار دارد ) هزینه سرمایه گذاری بالاست، مشکلات زیست محیطی ایجاد می کند.
5- روش تقطیر تحت خلاء با استفاده از خاک رنگ بر
در این روش روغن ابتدا وارد برج تقطیر سینی دار شده و تحت تاثیر حرارت قرار می گیرد، طی این فرآیند کل اجزای روغن بخار شده و آب و مواد دیگر مثل گازوئیل و بنزین از قسمت بالای برج خارج شده و اجزای سنگین تر روغن سوخته همچون SN150، SN300 و SN500 از پایین برج خارج می شود. بعد از این مرحله روغن داغ وارد مرحله اسیدزنی می شود و سپس وارد مرحله رنگبری شده و توسط خاک رنگبر رنگ زدایی می شود. لازم به ذکر است از آن جا که در روش فوق روغن تحت تاثیر خلاء است نیاز به حرارت بسیار بالا وجود ندارد لذا در این روش نسبت به روش تقطیر تحت فشار اتمسفری ساختار روغن کمتر آسیب می بیند ولی باز هم به دلیل استفاده از اسید غلیظ و خاک رنگبر مشکلات زیست محیطی فراوانی ایجاد می شود.
معایب: مشکلات زیست محیطی به دلیل وجود اسلاج اسیدی ( ممنوعیت از ایجاد خط توسط محیط زیست )، استفاده از مواد مصرفی ( افزایش بهای تمام شده )، کیفیت پایین محصول ( اسیدته بالای روغن )، راندمان پایین ( کمتر از 65 درصد حجمی )، مصرف بالای انرژی
6- روش پیشرفته تقطیر مولکولی در خلاء ( Thin Film Evaporation )
فرآیند جداسازی تقطیری مولکولی در فاصله کوتاه با شرایط high vacuum با فیلم نازک با دمای کنترل شده پایین و بدون هیچ گونه افزودنی شیمیایی ( اسید و خاک ) انجام می شود. روغن پایه که توسط این فرآیند تولید می شود مطابق با استانداردهای موسسه نفت آمریکا ( API ) گروه 1 و 2 یا ACEA اروپا بوده که خوارکی مناسبی برای تدوین و فرموله کردن طیف گسترده ای از روغن های موتور، توربین، هیدرولیک، دنده، گریس و … می باشد.
در این روش ابتدا روغن از فیلترهای اولیه جهت جدا شدن آلودگی های غیر اشباع آن عبور کرده، بعد از این مرحله جهت جداسازی مواد سبک شامل آب، گازوئیل و بنزین وارد برج تقطیری تحت وکیوم با دمای پایین شده سپس جهت جداسازی مواد سنگین روغن وارد راکتورهای تقطیری تین فیلم با فشار وکیوم بالا high vacuum ( کمتر از 1/0 میلی بار ) می شود که روغن توسط جاروبه های متصل به روتور تبدیل به لایه نازک بر روی سطح داغ ( در چند ثانیه ) می شود، این تکنیک مسیر آزاد مولکولی را به شدت افزایش داده و موجب تبخیر روغن در دمای پایین می شود. در این مرحله برش های روغن از SN 100 تا SN 500 به صورت جز به جز تبخیر و کندانس می شود و بعد از این مرحله اسلاج با ترکیبات رنگی از روغن جدا شده و به صورت اسلاج قیری مورد استفاده جهت صنایع مختلف قرار می گیرد. محصولات خروجی این فرآیند شامل روغن پایه گروه 1 و 2، سوخت تقطیری صنعتی با کیفیت بالا و اسلاج قیری قابل مصرف در تولید قیر پلیمری، آسفالت، ایزوگام و … است. قابل ذکر است در این روش هیچ گونه افزودنی اسید و خاک جهت رنگبری و خالص سازی نیاز نیست به همین جهت علاوه بر رعایت مسائل زیست محیطی دارای راندمان بالا است.
We design, manufacture and install the used oil re-refining line by Vacuum Thin Film evapora n in the form of EPCF . This process is done continuously without using any acid or clay additives and is very affordable and economical. The based oil produced in this way, corresponds to both, API and ACEA standards. This is an appropriate feed for formulating of wide range of oils used for: car engineens, turbines, hydraulics, gears, greases and so on. Using this technology, by controlling the temperature and pressure,various lube cuts such as SN150, SN350, SN500 and some others can be produced.
The importance of Used Oil Re-refining
Re-refining, apart from being financially motivated, is environmentally friendly, but the recycling helps us to stop using more crude oil to produce base oil. These are some of the main reasons that attracted the politicians and investors into this industry. It should also be noted that the most important part of a lubricants, in terms of volumetric,is based oil and in terms of weight, onaverage,over 95% of the of the lubricant’s formulation is made of based oil too .
Many countries such as USA, Canada, Britain, France, Italy, Brazil, … supply their base oil by re-refining the used oil. Products produced using this process are based oil, industrial distillation fuel and asphalt residue .
1. Based oil:
according to API , Group I standards, based oil is an excellent feed to formulate a wide range of oils such as: Engine oil, Turbine oil, Hydraulic oil,Gear oil, Grease and so on.
2. Industrial distillation fuel:
This product can either be used as an alternative to light fuel in boilers or, in industrial flame heaters.
3. Asphalt Residue:
This type of Residue contains a lot of polymer and metal which can be used in producing asphalt for street, ISOGUM, or as fuel in Cement producing plants.
The other reasons for Used Oil Re-refining :
*Preservation of natural resources such as crude oil (42 liters of crude oil is needed to produce 1 liter of base oil). * Less reliance on other countries resources. * Saving the ecosystem of underground waters, rivers, lakes, seas and oceans from the pollution which the used oil can cause. * Reducing environmental hazards caused by used oil. *Saving energy (energy used to re-refine used oil is between 50 to 80% less than using crude oil). *Preventing green house gases. Advantages of this Re-refinement method as opposed to other methods of Recycling.
* Compatible with environmental standards. * High production efficiency (No corrosion, rust or coke formation). * Product placement in groups (API I & API II). * Without any acid or clay additives. * Using less energy. * Reduce production and workforce procedure. * High separation rate (removes contaminants and produces high quality base oil). * High output production, over 90%. * Short contact time with hot surface (only a few seconds) * High heat transfer in membrane. * Evaporation at low temperature. * High thermal transfer coefficient. * Low pressure drop during evaporation. * Maintenance of oil properties and its quality. * Self-cleaning features. * Suitable for high viscosity and viscous fluids. * High economic benefits. * Control and removal of toxic and foul-smelling chemicals Process description of Niroonamad Re-refining plant. In this method, the oil first passes through the primary filters to remove unsaturated contaminants. Then, light Lube cut, which is made out of water, gasoline and petrol, flows through a vacuum distillation column and after water and diesel separation the combined vapors are removed from distillation tower. Afterwards, these vapors enter the separation column, Where water and aromatic compounds are separated from diesel/kerosene. The column outlet stream,which consists of light lube cuts flows through a condenser. Then the residual hydrocarbons that have been dehydrated are sent to Wiped Film Evaporator for the separation of heavy and light materials from oil. Light Hydrocarbons are first evaporated in Wiped Film Evaporator and oil enters a condenser and sent to a storage tank. Also, heavy hydrocarbons flow through a condenserand are sent to a storage tank. The rest of the materials wich consist of solid and bitumen waste, settle down at the bottom of the Wiped Film Evaporator.

337 بازدید کل ، 2 امروز

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
New Page 3

مجوزها و راههای ارتباطی شتاب آگهی :

تلفن مدیریت شتاب آگهی: 02166133562
آدرس: تهران بزرگراه سعیدی خیابان مقدم نبش شیدائی پلاک۲۳۵

کمک به عزه