آموزش جامع 3ds max و v-ray

2 سال قبل در تهران ، تهران
کد آگهی : 947

قسمت 1 : ( 24 درس – زمان کل 04:36:22 )

در قسمت اول، ابزارهای اولیه و اصول کلی نرم افزار، تشریح می شود. آیتم هایی که در ابتدای باز شدن 3ds Max دیده می شوند، نحوه ی تنظیم موقعیت آنها، ابزارهایی که به کرات مورد استفاده قرار می گیرند و کلیدهای میانبری که سرعت کار را افزایش می دهند، همه و همه در این قسمت بررسی می شوند.

در پایان این بخش هنرجو باید بتواند با استفاده از موضوعات استاندارد و ترکیب صحیح آنها، برخی از وسایل و اجسام منظم و هندسی پیرامون خود را بسازد. به همین منظور، دو تمرین مرتبط، در بین دروس قرار داده شده تا این توانایی، تقویت شود.

قسمت 2 : ( 17 درس – زمان کل 03:45:54 )

در قسمت دوم، یکی از روشهای مدلسازی حرفه ای، یعنی استفاده از موضوعات دو بعدی، بطور کامل بررسی خواهد شد. موضوعاتی که در ابتدا خیلی ساده و ابتدایی هستند ولی با اعمال تغییراتی درآنها بوسیله ی ابزارهای متنوعی که نرم افزار در اختیار ما قرار می دهد، به موضوعاتی پیچیده بدل می شوند.

از آنجا که عمدتاً ماهیت پروژه ها در 3ds Max، سه بعدی خواهند بود، پس از بررسی این موضوعات دوبعدی، روشهای تبدیل آنها به موضوعات سه بعدی نیز به طور کامل، تشریح خواهند شد.

قسمت 3 : (15 درس – زمان کل 02:56:30)

قسمت سوم بطور کامل به مبحث Editable Poly اختصاص دارد. Editable Poly بعنوان یکی از روشهای حرفه ای مدلسازی، امروزه بیشترین کاربرد را در این زمینه دارد، چنانچه اکثر (و شاید همه ی ) کاربران حرفه ای 3ds Max، آن را جایگزین سایر روشهای مدلسازی کرده اند.

در قسمت های پنجم و ششم، مدلسازی فضاها و موضوعاتی را خواهیم داشت که عمدتاً از Editable Poly و Splineها در ساخت آنها استفاده می شود، به همین دلیل در این قسمت، درسهای تمرینی قرار نگرفته و تمرین در این زمینه به قسمتهای بعدی موکول شده است.

قسمت 4 : ( 11 درس – زمان کل 02:11:40 )

3ds Max هم مانند خیلی از نرم افزارها، شامل ابزارهای پر اهمیت و پرکاربردیست که (مثلاً در زمینه ی مدلسازی) اگر چه در قالب روشهای کلی قرار نمی گیرد ولی به سرعت می توانند ما را به نتیجه ی دلخواهمان برسانند. قسمت چهارم، شامل همین ابزارهاست که یادگیری آنها در کنار Splineها و Editable Poly، تکنیکها و ابزارهای مورد نیاز ما را برای مدلسازی تکمیل می کنند.

قسمت 5 : ( 7 درس – زمان کل 02:21:19 )

این قسمت شامل مدلسازی کامل یک ویلاست که تمرین مناسبی برای مرور ابزارهای مدلسازی و فراگیری نحوه ی استفاده از آنهاست. این تمرین بگونه ای طراحی شده که تنوع زیادی در ابزارهای بکار رفته در آن دیده می شود و از طرفی یک نمونه ی واقعی از شبیه سازی فضاهای بیرونی بویژه برای علاقمندان به معماریست.

قسمت 6 : ( 12 درس – زمان کل 02:57:49 )

قسمت ششم نیز مانند قسمت پنجم ماهیت تمرینی دارد و این بار به سراغ مدلسازی یک اتاق و وسایل موجود در آن رفته ایم. یکی از ویژگیهای مهم این تمرین، شبیه سازی یک محیط با استفاده از عکس واقعی آن است (برخلاف ویلا که بر اساس یک تصویر سه بعدی انجام می شود) و از آنجا که واقعی بودن تصویر مرجع چالشهای جدیدی را پیش روی هنرجویان قرار می دهد، اهمیت مطالعه ی دقیق این قسمت، دو چندان خواهد بود.

در انتهای این قسمت، مباحث مربوط به مدلسازی و تمرینهای آن به پایان می رسد و انتظار می رود هنرجو با مطالعه ی این شش قسمت، توانایی مدلسازی اکثر اجسام (و شاید همه ی اجسام) مورد نظر خود را داشته باشد. یادآوری این نکته ضروریست که تسلط بر ابزارها و روشهای مدلسازی تنها با تمرین مستمر، قابل دستیابی خواهد بود.

قسمت 7 : ( 21 درس – زمان کل 04:05:15 )

قسمت هفتم، شامل تشریح کامل ابزارها و روشهای ساختن متریال هاست. از آنجا که نمایش یک بافت مناسب بر روی یک موضوع می تواند برخی از نواقص مدلسازی آن را پوشش دهد، اهمیت این قسمت کمتر از مباحث مدلسازی نخواهد بود. تشریح پنجره ی Material Editor، انواع متریالها و انواع نقوش، شالوده ی اصلی این قسمت را تشکیل می دهند که در کنار آنها ذکر ابزارهای تکنیکی مانند اصلاحگرهای مربوطه، مبحث را کامل می کنند. درک دقیق روابط بین اجزای یک متریال و تعریف این روابط، مهمترین و شاید سخت ترین بخش یادگیری آن باشد که تنها با مطالعه ی دقیق دروس و توجه به روش درست اجرای آنها (مانند فصل نهم ) میسر خواهد بود.

قسمت 8 : ( 25 درس – زمان کل 05:13:14 )

قسمت هشتم، به سه بحث نسبتاً کوتاه ولی مهم 3ds Max مربوط است. نورپردازی، که از ارکان اصلی هر محیط است (چه واقعی و چه مجازی). دوربین، که وجود آن به عنوان چشم ناظر در فضای مجازی ضروریست و پروسه ی رندر، که ماحصل تمامی کارهایی که در نرم افزار انجام شده را به تصویر می کشد.

اهمیت این مباحث زمانی بیشتر نمایان می شود که این حقیقت را در ذهن داشته باشیم که هر پروژه ای، حتی با مدلسازی و بافت دهی بی نقص، بدون نورپردازی ایده آل، انتخاب زاویه ی درست دید و تنظیمات مناسب خروجی، نتیجه ی قابل قبولی نخواهد داشت.

قسمت 9 : ( 8 درس – زمان کل 01:20:05 )

در این قسمت برای درک بهتر تنظیمات متریالها و نورها، و تسلط بیشتر بر آنها، فضای مدلسازی شده ی ویلا، با استفاده از متریالهای استاندارد که در قسمت هفتم بررسی شدند و همچنین نورهای استاندارد که در قسمت هشتم تشریح شدند، بافت دهی و نورپردازی می شود.

قسمت 10 : ( 8 درس – زمان کل 01:52:35 )

قسمت دهم مروری بر تمامی ابزارهای Vray می باشد. Vray بعنوان یک Plug-in قوی در پردازش صحنه، در سه بخش متریالها، نورها و رندر، ابزارهای منحصر به فرد خود را داردکه برای بهره برداری بهتر از این Plug-in ، درک آنها ضروریست و در این قسمت به همگی آنها پرداخته می شود. اگر چه تشریح منطق و بررسی عمیق عملکرد Vray از حوصله ی این آموزش خارج است ولی سعی شده مشکلات علاقمندان به آن را تا حدودی برطرف کرده و این توانایی در هنرجویان ایجاد گردد که بتوانند از Vray در پروژه های خود استفاده کنند.

قسمت 11 و 12: ( قسمت 11: 6 درس – زمان کل 01:03:08 قسمت 12: 8 درس – زمان کل 01:38:54)

دو قسمت آخر نه تنها تمرینهای مناسبی برای کار با Vray هستند، بلکه دو پروژه ی اصلی ما را به پایان می رسانند. پروژه ی ویلا که در قسمت پنجم آغاز شد، در قسمت یازدهم با تنظیمات متریالها، نورها و البته رندر با استفاده از ابزارهای Vray به نتیجه ی قابل قبول می رسد. و پروژه ی فضای داخلی نیز به همین ترتیب، با هدف نزدیک شدن به تصویر مرجع، بافت دهی ، نورپردازی، تنظیم دوربین و در نهایت رندر خواهد شد.

1236 بازدید کل ، 1 امروز

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
New Page 3

مجوزها و راههای ارتباطی شتاب آگهی :

تلفن مدیریت شتاب آگهی: 02166133562
آدرس: تهران بزرگراه سعیدی خیابان مقدم نبش شیدائی پلاک۲۳۵

کمک به عزه