پرينت سه بعدي

1 سال قبل در تهران ، تهران
کد آگهی : 95170
    قیمتتوافقی
    شماره همراه09126091537
    ایمیلadmin@arka3dprint.com
    نام و نام خانوادگیپیشگام فن آوران آرکا
    نام واحد تجاریپیشگام فن آوران آرکا
    استانتهران
    شهرتهران
    آدرسخیابان شهید بهشتی ، خیابان مفتح شمالی ، کوچه دهم ، پلاک 2 ، طبقه 3 ، واحد13

پرينت سه بعدي قادرند هر وسيله اي که شما در ذهنتان داريد را در کم ترين زمان ممکن بسازند و به شما ارايه دهند. اين فناوري هم اکنون در بازار موجود است و مورد استفاده متخصصان پزشکي، مهندسي، محققان، دانشمندان و مخترعان قرار گرفته است.

پرينت سه بعدي با روي هم قرار دادن لايه هاي نازکي از مواد اشياء سه بعدي را با دقت بسيار بالا مي سازند. اين پرينتر ها مدل هاي سه بعدي CAD را مي گيرند و با استفاده از موادي که دارند يک مدل سه بعدي مي سازند. بيراه نيست اگر بگويم بزرگترين انقلاب صنعت مدل سازي همين پرينت سه بعدي است.

در صنعت مدل سازي عدد زيادي از اجناس صرفه اي براي توليد ندارند و اگر هم توليد شوند بسيار گران قيمت خواهند بود، ولي با پرينت سه بعدي اين فرايند سريع و ارزان مي شود.

براي استفاده از يک پرينت سه بعدي، نخست به طرح شبيه سازي شده محصول مورد نظر نياز داريم که از دو راه قابل تهيه است: اول استفاده از نرم افزارهاي طراحي سه بعدي در کامپيوتر با فرمت STL يا ساير فرمت‌هاي پشتيباني شده‌ي ديگر؛ دوم پويش (اسکن) سه بعدي يک جسم حقيقي با استفاده از ليزر يا دوربين‌هاي مجهز به عمق سنج مانند کينکت مايکروسافت. پرينت هاي جديد، تقريبا توانايي اجراي هر طرحي را دارند. طراحي مدل‌هاي سه بعدي در کامپيوتر، بسته به پيچيدگي و گستردکي آن مي‌تواند از چند دقيقه تا چند روز به طور بينجامد.

پرينت سه بعدي

امکان سنجي و ايده پردازي پرينت هاي سه بعدي براي بار اول در سال 1950 به ذهن دانشمندان راه يافت. طرح اوليه ي پرينت سه بعدي در دهه هشتاد اولين نمونه از آن توسط چارز هال ساخته و به نام اين دانشمند ثبت شد. اما پرينت سه بعدي حال حاضر براي اولين بار با روش SLA درسال 1986 ساخته و دو سال بعد وارد بازار شدند.

تنها در سال 1992 صنعت صدها ميليون دلار براي اين پرينتر ها هزينه کرد؛ که در سال هاي اخير اين سرمايه گذاري به هزاران مليون دلار رسيده است.

اين پرينتر ها در ابتدا از مواد محدودي استفاده مي کردند اما امروزه تنوع اين مواد حتي به مواد غذايي هم رسيده است. در ابتداي پيدايش پرينت هاي سه بعدي اين پرينتر ها فقط از يک رنگ استفاده مي کرند اما اکنون تنوع رنگ در اين پرينتر ها امري عادي است.

فاکتور سرعت در اين پرينتر ها هنوز هم نياز به کار دارد و فرايند پرينت سه بعدي بسيار زمان بر است. غير از زمان آماده سازي پرينتر براي شروع پرينت بعد از آغاز فرايند نيز بايد ساعت ها و يا شايد حتي يک روز کامل صبر کرد تا مدل آماده شود. البته وعده ها حاکي از اين است که در آينده سرعت پرينت سه بعدي کاهش چشم گيري مي يابد.

هدف جديد اين محصول راهيابي به خانه هاست اما به دليل سختي کار با آن و قيمت زيادش هنوز فقط براي مصرف صنايع کوچک مورد استفاده قرار ميگيرد. اين دستگاه با سرعت، دقت و عملکرد خوبي که دارد کمک زيادي به افرادي که مي خواهند از کار خود ماکت يا نمونه ي اوليه اي داشته با شند مي کند. وديگر لازم نيست وقت زيادي را صرف ساختن ماکت کرد.

پرينت سه بعدي و صنعت

پرينت سه بعدي در ابتدا براي نمونه سازي و کمک در قالب سازي براي قطعات صنعتي بزرگ مورد استفاده قرار گرفتند. شرکت هاي بزرگ هواپيما سازي و ماشين سازي مانند بوئينگ، ايرباس و جنرال موتورز اقبال خوبي از اين پرينتر ها کرده اند.

شايد صنعت طلا و جواهر که يکي از پر سود ترين صنعت هاي جهان باشد بيشتر از صنعت هاي ديگر از پرينتر هاي سه بعدي بهره ببرد. طراحي قطعات طلا بسيار هزينه بر و طراحان حرفه اي بسيار اندک اند. با استفاده از پرينتر سه بعدي مي توان قالب هاي بسيار ظريف و دقيق ساخت که ساخت جواهرات را به مراتب آسان تر، حرفه اي تر و سريع تر مي کند. در سال هاي گذشته طلا و جواهرات بسيار ظريف را فقط از کشور هاي خارجي وارد مي کرديم ولي امروزه صنعت گران حوزه طلا و جواهر با استفاده از پرينتر هاي سه بعدي مي توانند در زمينه توليد و طراحي جواهر آلات خود کفا شوند.
پرينت سه بعدي در معماري:

معماران طرح ها و نقشه هاي خود را بر روي کاغذ پياده مي کنند. طرح هاي معماران براي خودشان مفهوم است ولي سرمايه گذاران و مشتريان هميشه دنبال ماکت هستند. ماکت ساختن يکي از وظايف مسلم هر معمار است که کاري بسيار طاقت فرسا و سخت است. با استفاده از پرينت سه بعدي مي توان نقشه هاي معماري خود را به سادگي و پس از چند ساعت تبديل به ماکت هاي بسيار دقيق و محکم کرد. ماکت هاي دست ساز معمولا از چوب و چسب ساخته مي شوند که بسيار آسيب پذيرند ولي به دليل مواد ويژه اي که در پرينت هاي سه بعدي مورد استفاده قرار مي گيرد، ماکت هاي تهيه شده با پرينتر سه بعدي بسيار محکم و قابل اطمينان هستند.

پرينت سه بعدي در ايران

شرکت هاي ايراني اي وجود دارند که اقدام به توليد پرينتر هاي سه بعدي خوبي کرده اند. اين شرکت ها با توجه به نياز هاي داخلي محصولات خود را به بازار ايراني ارايه مي دهند، از آن جا که استفاده از چنين محصولاتي آن هم با پشتيباني شرکت هاي داخلي گزينه بسيار مناسبي براي صنعت در حال رشد کشور عزيزمان ايران است پيشنهاد ما به شرکت ها و کارگاه هاي نو ظهور بهره مندي از محصولات داخلي مي باشد.

209 بازدید کل ، 1 امروز

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....
New Page 3

مجوزها و راههای ارتباطی شتاب آگهی :

تلفن مدیریت شتاب آگهی: 02166133562
آدرس: تهران بزرگراه سعیدی خیابان مقدم نبش شیدائی پلاک۲۳۵